pirmdiena, 2009. gada 23. marts

10 mazi kultursoki un vel

1.Viriesu draudziba – Indija viriesi staiga rocinas, nemitigi apkeras, puikas viens otru buco... Te viniem prata neienaks, ka varetu but tadi homoseksuali, bet man tikai: „Geji! Geji!” Un pie ka tada es nekad nepieradisu.
2.Miskaste – kalni un ainavas te ir fantastiski skaistas, bet visu izboja ta nelabojama miskaste! Visur ir kaudzem papiru, bundzinu, pudelu, visadu meslu... Un uz ielam vispar nekur nevar izmest papiru, jo tadas ierikotas miskastes viniem nav.
3.Tualetes papirs – nu to jau daudzi man pirms brauksanas skandinaja, ka indiesiem t.papirs neesot ciena. Nav jau gan. Gandriz nekur tualetes nav papira, pat ne „glaunos” restoranos. Savukart veikala (ari-ne jau kura katra) vienu rulli var nopirkt par 25sant. (prieks Indijas nenormali dargi!)
4.Blenzosie cilveki – es jau saku pierast, ka visi (!) uz tevi lur, kad ej pa ielu. Bez kompleksiem! Un lielaka dala ari paeicinas vai aicinas uz teju,vai izmetis kadu komentaru gandriz angliski... Nu nevaretu jau teikt, ka briziem tada uzmaniba glaimo un atpakal Latvija es drosi vien raudasu, ka man neviens nepievers veribu, bet reizem tas viss tik loooooti pieriebjas, ka tu ej pa ielu rupji un skali lamajoties!
5.Easy-going – visi tev te ir labakie draugi! Nu piemeram, atliek vien uzspelet gitaru pie atvertam durvim, kad pec 10min istaba jau ir saskrejis milzigs bars cilveku, kas velak katru dienu nesis saldumus un davanas, prasis autografus un iepazistinas ar saviem braliem un masam. Nekad sava dzive neesmu tik daudz stulbi smaidijusi, telojot, ka atceros cilveku, ar kuru runajos.
6.Alkohols – seit es jutos absoluti ka alkoholike. Atliek vien mums ar Baibu vakara iziet ara un veikala nopirkt alu, kad jau nakamaja diena viss Kullu baumo par tam baltajam eiropietem, kas pirka alu! Drausmas! Bet nu te sievietem nav pienemts lietot alkoholiskos dzerienus.
7.Precibas – so es nekad neesmu sapratusi un nekad ari nesapratisu, t.i., nepienemsu. Cilvekus saprecina, vini neizvelas sev dzivesbiedru un vinu attiecibas milestibai nav vietas. Lauliba balstas uz pienakuma apzinu. Virietim vajag sievieti, lai uzturetu saimniecibu. Un apprecas vini agri. Man, piemeram, ne reizi vien nacies nosoket vietejos par to, ka vel neesmu preceta.
8.Skolas sistema – arprats! Vienkarsi arprats! Seit es runaju par tradicionalu Indijas skolu. Ja mes uzkapjam uz savas majas jumta, kur biezi tapat vien pasezam, no turienes var noverot tuvejas skolinas sausmas – berni viens pec otra tiek iedunkati, ieplaukati, uz viniem blauj... To nevar izstastit, bet tada nezeliba liekas absoluti netaisna un nevajadziga.
9.Diedelnieki – loti, loti, loti daudz mazu un pavisam mazu meitenisu un puisisu, kas nak tev klat ar metala bundzinu un neies prom, kamer nebusi iedevis kaut vienu rupiju. Es tagad izklausisos pec briesmones, bet man ir drausmigi apriebusies vini visi un man pat zel vairs nav...
10.Dusa – tadas nav.


Vel jau varetu minet pa ielam klainojosas bezpajumtnieces govis, lai gan tas jau bija gaidamas, tapat ka gaidams bija tas, ka publiski dedzina likus un tad palaiz upe... Vel var pieminet atsevisku cilveku aprobezotibu, piemeram, tie, kas dzivo kalnos, sausuma perioda kurina milzigus ugunskurus, jo doma, ka ar dumu palidzibu izsauks lietus makonus... Vel jau bedigi smiekligi ir ari „Wel Come”, „Break Fast”, „Restaurent” u.tml. (ne)pareizrakstiba. Vispar jau ari autobusi seit varetu kvalificeties ka kultursoku raisosi – ar savu brauksanas stilu, kad tev smadzenes iekrata vedera, svilpjoso konduktoru un indiesu muziku uz pilnu klapi. Jo vairak domaju jo vairak ienak prata tadu jocigu lietu, vietu un atgadijumu. Indija nebeidz parsteigt.

2 komentāri:

  1. Varanasi :) Tas ir pat spēcīgākajiem cilvekiem pamatīgs kultūršoks ;)

    starp citu, esat padomājušas par tādu lietu, ka ar bērniem varētu iet talkā? ka bērni sakopj savas skolas apkārtni, pagalmu?
    ir tas nedaudz riskani, jo es arī es nezinu kā to varētu uztvert apkārtejie, jo īpasi vecāki, lai nepiesienas par lēta darbaspēka izmantošanu, bet ja bērnus laicīgi tam sagatavo, piemēram, dod viņiem uzdevumu uzzīmēt kādu viņi gribētu redzēt savu skolu, tās apkārtni. sasaistīt šo visu viņiem ar zaļo domāšanu. jau dot, lai viņi zīmē ar domu, ka nevis skolā jābūt 100 un 1 liftam un lielajai sporta hallei, bet gan spiežot tieši uz savas apkārtejās vides sakopšanas principu.
    nav miskastes man teiksi. re, jauns uzdevums ar mazajiem ;) izveidot pašiem savas miskastes. te vajag nedaudz līdzekļus un izdomu, bet man nakts stundās nedomājas. kādas idejas varētu izdomāt citreiz, ja vien tas tiešam interesē un domā, ka tas ir reali izdarāms.

    P.S - alus. ko tad diez tur par mani teiktu, labāk nemaz negribu zināt. no pilsētas padzītu.

    AtbildētDzēst
  2. čau, anc. es ar te mazliet palasos.
    un es braukšu uz indiju. nākamgad. mhm, pa īstam.

    AtbildētDzēst